Pētījums par Raimondu Paulu. Izvilkums

Maestro OJĀRS RAIMONDS PAULS – izcilākais latviešu populārās mūzikas autors un pianists, ir dzimis 1936. gada 12. janvārī.

Viņa dzīves ceļa cipars, kas ir viens no mūsu dzīves uzdevumiem – ir 5, un tas ir:       * visa skaistā pamats, daile, daba; * dievišķā proporcija, “zelta griezuma” princips, māksliniecisks cipars; * ļoti talantīgs cilvēks, interese par aktuālo, par ko liecina viņa komponētās dziesmas, […] un tās ir ļoti zināmas un mīlētas tautā, un arī tālu ārpus Latvijas robežām. […]

Personas cipars (datums + mēnesis/ 1 + 2 + 1 = 4) ir 4. Četrinieks iedod stabilitāti, pamatīgumu un visu lietu aizvešanu līdz pozitīvam rezultātam, kā arī – personas cipars 4 nozīmē nostiprināt savas pozīcijas, R.Paula gadījumā – starptautiski. […]

Dzimšanas datuma ciparu summa ir vēl viens no mūsu uzdevumiem, kā arī nosaka to, kā mūs redz apkārtējie, un norāda arī uz rakstura īpašībām. R.Paulam  – 12.datums. Šajā datumā dzimušie ir labi skolotāji, zināšanu glabātāji. Summā 3 – dod radošumu, rotaļīgumu. Viņu uzdevums ir parādīt, ka dzīvot var viegli. Un no malas tā patiešām šķiet, ka dziesmas, melodijas top ātri un viegli, jo dziesmu saraksts ir tiešām iespaidīgs. Tieši tāpat – katra nākamā sadarbība ar jauno zvaigzni – ātri uzrodas, veiksmīgi norit. Pateicoties personas ciparam 4, kas ir stabilitāte, dzimšanas datuma skaitļu summai 3 un dzīves ceļa ciparam 5, kas ir viegli, mākslinieciski, radoši cipari, R.Pauls jau agri ir sasniedzis savus lieliskos rezultātus, un arī tagad turpina joprojām darboties un radoši izpausties.

13. enerģētiskais līmenis (ciparu skaits matricā 13) – pārbaudījums uz slavu. Šos cilvēkus ievēro un atceras, tie krīt ārā no pelēkās masas. Šis pārbaudījums ir uz to, kā cilvēka vārdi saskan ar viņa darbiem. Ja saskan, šis cilvēks tiek cienīts, respektēts un virzās pa dzīves kāpnēm uz augšu. R.Paula darbi nerunā pretī viņa vārdiem, līdz ar to viņa karjera dzīves gaitā ir gājusi tikai augšup, un tautā viņš tiek mīlēts un cienīts. […]

4 vieninieki liecina par “teicamnieka sindromu”, par vēlmi būt labākajam, un šādi cilvēki parasti ieņem darbības sfēru, kurā ir absolūti noteicēji – un Maestro tāds pilnīgi noteikti ir populārajā mūzikā. Tas izpaudās jau viņa bērnībā, kad zēns spītīgi trenējās klavierspēlē, lai pierādītu skolotājiem, ka viņu apgalvojumi par to, ka ar tik strupiem pirkstiem neko lielu klavierspēlē nevarēs sasniegt. Kamēr citi bērni ārā spēlējās, Raimonds uz savām vecajām klavierēm atkal un atkal atkārtoja gammas.

[…] Trīs trijnieki liecina par to, ka cilvēks lietas redz globāli, viņam ir dziļa, detalizēta, strukturāla domāšana, labi redz un izprot telpu. Viņi ātri apstrādā informāciju, ir apķērīgi, ātri apgūst visu jauno. Cilvēki ar trīs trijniekiem ir apveltīti ar lielu, spēcīgu atmiņu. Tikai ar šādām spējām var radīt šedevrus, kas apvieno latviešu tautas mūzikas intonācijas, džeza, blūza, rokenrola, franču šansona, vācu šlāgera un tautiskās ziņģes intonācijas un elementus ar modē nākošiem strāvojumiem, allaž spējot radīt aktuālu, visiem interesantu un reizē ārkārtīgi demokrātisku mūziku.

[…] Divi piecinieki jau atkal apstiprina radošumu, ir laba telpiskā domāšana, telpas redzēšana. Spēj savienot dažādas formas, pat šķietami nesavienojamas lietas – kas lieliski izpaužas dažādo mūzikas žanru apvienošanā. Šie cilvēki ir elastīgi, spēj iet uz kompromisu. Bieži improvizē, defektus pārvērš efektos. Nerunā konkrēti, bet gan aplinkus, līdz ar to bieži nevar saprast, vai cilvēks runā nopietni vai nē. Vēl cilvēkiem ar diviem pieciniekiem patīk uzstāties masu pasākumos, un koncertu un citu masu pasākumu R.Paulam ir bijis gana daudz.

[…] R. Paulam ir milzīgs gribasspēks, – talantus var iemācīties, apgūt. Turklāt ar trijnieku palīdzību var izstrādāt ģeniālu shēmu, kas darbojas. Savas radošās dzīves pirmsākumos viņš pēc dzirdes pierakstīja notis ārzemju radiostacijās noklausītām melodijām. Tā kā Raimondam ir netikai laba atmiņa, bet arī nepārspējama improvizatora prasme, no atmiņā palikušo motīvu jūras pamazām izkristalizējās viņa paša ģeniālās melodijas.

Cilvēki bez septītniekiem vairāk paļaujas uz sevi, sava paša spēkiem, nevis gaida kaut ko no citiem, vai ka kaut kas viņiem nokritīs no debesīm. R. Pauls jau kopš agras bērnības ir mērķtiecīgi strādājis un attīstījis sevi un savus talantus.

[…] Ja nav astotnieku, tad cilvēkam nepatīk apskauties, runāt par savām jūtām – viņi tās izrāda ar darbiem un rīcību. R.Pauls vienmēr ir atturīgs savās emocijās un vārdos, sejas izteiksme allaž ir noslēgta, un pat viņa joki ir visai skarbi. Taču viņš savu mīlestību izrāda ar rīcību, darbiem, kas viņa gadījumā ir mūzika.

[…] Viens devītnieks ir par dzimtās vietas patriotismu un stabilitāti. Lai gan milzīgā slava un iespēja apceļot pasauli pavēra plašas iespējas, R.Pauls palika un joprojām ir Latvijā. Cilvēki ar vienu devītnieku interesējas par procesiem pilsētā, valstī, un R.Pauls ir bijis vairāku Saeimas sasaukumu deputāts, kultūras ministrs, valsts prezidenta G.Ulmaņa padomnieks kultūras jautājumos, kā arī 1999.gadā kandidēja uz Latvijas Valsts prezidenta amatu.

[…] Papētot matricas zīmējumu, var redzēt, to, ka R.Paulam ir pilna matricas trešā rinda, kas norāda, ka viņa pamati ir stabili, viņš stingri turas uz kājām, ir pašpietiekams, zina savu vērtību. Pilna pirmā kolonna un trešā rinda norāda uz analītiskumu – spēj izanalizēt, izdomāt vislabākos, visveiksmīgākos, visrezultatīvākos darbus, procesus, sadarbības modeļus u.tml., nodrošinot slavu, panākumus, tautas cieņu un mīlestību. […]

Kopumā šī pētījuma rezultātā jāsecina, ka R.Pauls ļoti spilgti izdzīvo savus ciparus, un jau agri intuitīvi ir sapratis, kāds ceļš viņam ir ejams un ar ko dzīvē ir jānodarbojas. Tāpat, izpētot viņa matricu, var redzēt, kā gudri izmantojot savas stiprās puses, defektus var pārvērst efektos.

Izmantota informācija no interneta vietnēm https://www.raimondspauls.lv ; lv.wikipedia.org/wiki/Raimonds_Pauls